måndag 2 oktober 2017

En helg i grannlandet.

Måndag igen,men det känns bra efter en härlig helg i Luleå! 

Startade i Fredags på morgonen,med lite småpauser i bland annat Ii. Besökte Kärkkäinen där. 

Sen ett stopp i Haparanda såklart. Åt på Max,handlade på systembolaget,snusgrossen och Ikea. Sen vidare till Luleå där min faster då bor. 


Fick sätta oss till bords direkt,och bjöds på tortillas & tacochips med tillbehör,nami!
Sen blev det Idol. 

Lördagen spenderades på Storheden. Besökte bla. Dollarstore,Rusta,Elgiganten,Media markt. 

Mina underbara kids visade såklart sina allra värsta sidor i varenda butik. De slogs,retade och jagade varandra. 

Sen blev det en promenad ner till Luleälven. Och sen en helt otroligt god middag : potatisgratäng med vitlök och lövbiff samt svampsås + vin. 
Sen återstod lite tv-slappande,bastubad,och sen isäng. Startade hemåt igår ca. halv 12 svensk tid,och kom hem runt 8. Riktigt rolig helg,och ett stort tack till min faster och man som alltid är lika gästvänliga! ❤

Känner mig väldigt trött idag,och det lär Elias även vara ikväll. 
Har nyss packat upp all packning och shopping,och tvättmaskinen rullar. 
Ska hänga i gardinstången så småningom tror jag,sen blir det att sticka iväg och handla. 


Hepp. 






Elias hittade sitt favoritdjur på dollarstore. 





Korg från Kärkkäinen,Fittonia från IKEA.


Krafs från Rusta

Ikea

Dollarstore



Inga kommentarer: