torsdag 17 augusti 2017

-Boklistan.


Böcker för mig är: Avslappning,och en flykt från den grå vardagen. 
Just nu läser jag: "Lång väg hem" av Ishmael Beah. En berättelse om en barnsoldat. Fruktansvärd. 

En perfekt läsplats är: Sängen. 
En bok alla borde läsa: "Förintelsen" av Gerald Green. 

Pappersbok eller e-bok: Pappersbok helt klart.
En bok jag kan läsa flera gånger om: "Trasig" av Shy Keenan,och "Pojken som kallades det" av Dave Pelzer. 

Min favoritförfattare: Har inte direkt någon. 
Det här skrivs det alltför lite böcker om: Typ Sibirien (historiaintresserad som jag är).
Den bok som berört mig mest är: Oj,hur skulle jag kunna välja bland de 100-tals jag läst om människors öde? Ovannämnda givetvis,och "Varför gråter inte Emma?",alla berättelser från koncentrationsläger, osv... 
I höst ser jag fram emot att läsa: Dessa bla : 

   

Inga kommentarer: