tisdag 22 augusti 2017

Älskade hund.

Hello! Tisdag idag va? Helt lost nuförtiden.. 
Ännu en helg kom och gick. Vi spenderade Lördagen vid Maxifun som sagt. Alltid uppskattat av barnen! 
Söndagen lallade vi bort.. Fiskade lite på kvällen. Benjamin är numera borta hela veckor. Vi har tidigare haft att han är en natt hos mig de veckor han är hos pappa,men nu är det (tydligen) slut med det. Tar en stund att vänja sig,men det finns ju telefoner tack och lov. 

Igår,eller redan i Söndags blev Maya (pappas tibetanska spaniel) jättedålig. Hon kunde inte gå,för benen höll inte alls. Bara vinglade hit o. dit. 
Jag hämtade henne hit till mig igår morse,och hon kunde då inte gå överhuvudtaget. Bara låg och tittade på mig. Ringde till veterinären och åkte iväg med henne till Purmo.

Någon direkt diagnos fick hon inte,men hennes höga ålder kan vara en orsak. En annan kan vara en eventuell hjärntumör. Något i huvudet är det iallafall. Men känseln är kvar i kroppen,så det är lovande. 2 sprutor fick hon iallafall,tror den ena var kortison. 

Idag då? En helt ny hund. Benen bär,om än lite vingligt ännu,men man märker att hon är så glad när kroppen lyder igen. Älskade Maya,vi vill ju ha dig kvar lääänge till! Nu väntar en kortisonkur någon vecka. 

Har äntligen funnit orken (och tiden!) att storstäda lyan. Började med skräpskåpet i köket häromdagen,idag blev det 3 skräpgarderober i sovrummet. Näst ut är väl wc:n,sen kidsens rum.. 

Nu ikväll har jag varit på årets första föräldramöte till förskolan. Blir att pallra sig i säng småningom. 

Hepp. 



Lite av rödlöks-skörden


Igår 

Idag

Inga kommentarer: