onsdag 21 juni 2017

Snart midsommar.


Hey. Snart är det midsommar,och inga som helst planer ännu. Nå,har barnen så lär inte bli något villt firande hursomhelst. Jag är nöjd bara jag får lax,forell eller öring typ!

Idag var jag till jeppis med lillsyrran (som btw fyller 15 år idag!) och hennes kompis J. Blev Sunds,Jysk,loppis och Lidl.
Såklart kom jag hem med ännu fler växter. Har totalt kärat ner mig i palettblad! 2 små buxbom fick också komma med. 

En annan växt jag totalt kärat ner mig i är Elefantöra. Satt vid mammas häromdagen och babblade om att jag måste till Sunds och handla en sådan,och vad har inte karln med sig när han kommer? Jo,en sådan såklart! 💋


I Måndags (eller var det igår,blir helt "vikovill") var vi till farmen och kollade rävvalparna igen,och de hade vuxit rejält sen sist! Är särskilt förtjust i de vita. 

Nä,nu kallar soffan. Ha det skönt!



Elefantöra,eller egentligen Parasollpilea,en ny favorit!

Elefant-bebisar 💗

Sibirisk ärtbuske ,caragana arborescens









Inga kommentarer: